| 
|  |  |  Primer državnih simbolov    
|  Najteže je najti tisto kar imaš 
skrito globoko v sebi !  |  
|  |  
|  |  
| Zakaj sprememba simbolov |  
|   Zakaj spremeniti tako pomembno in občutljivo stvar kot 
so državni simboli? Odgovor je enostaven! Saj jih ni treba, lahko uporabljamo 
tudi te, ki jih imamo sedaj. S prepoznavnostjo države je tako kot s firmo ali 
blagovno znamko. Ni nujno, da je država s svojimi simboli že na daleč 
prepoznavna in drugačna, boljša od drugih, je pa dobro. Ni nujno, da država išče 
svojo identiteto v simbolu, ki je prvi v zgodovini Evrope, je pa dobro. Ni 
nujno, da država v svetu nastopa s simboli, ki imajo v narodni zavesti globok 
pomen in vrednost, je pa dobro. Ni nujno! Lahko tudi kot edina evropska država 
nastopamo v Evropi zgodovinskih grbov s svojim abstraktnim grbom. Lahko tudi 
nasedamo modernim radikalnim liberalcem, ki želijo le trenutno modno obliko brez 
pomena, tisto kar ima veliko vrednost in simboliko pa nestrpno zavračajo. Tisti, 
ki delajo s tujimi državami so že zdavnaj opazili, da naš sicer oblikovno lep 
grb, nekako ne sodi v skupino grbov resnih držav, ki dajo nekaj nase. Tisti, ki 
so odprtega duha bodo želeli naprej. |  
|     |  
| Zgodovinska utemeljitev |  
|   V zadnjih 200 letih so nam krojili usodo zdaj ti zdaj 
oni in potvarjali zgodovino sebi v prid. Od nekdaj mogočnega naroda Karantancev 
je ostalo kulturno izročilo, zgodovinska dejstva in smo ostali mi, Slovenci, ki 
smo pristni nasledniki kulturne in državne dediščine Karantanije (578 -1180). 
Prve slovanske in ene prvih držav po razpadu Rimskega cesarstva. Karantanci smo 
prvi v Evropi uporabljali simbol s katerim smo izražali državno pripadnost. Ta 
simbol je bil panter, danes znan kot karantanski panter. V Evropi so nam z 
uporabo simbolov sledili Francozi in Portugalci, nato pa še drugi. Panterja so 
upodabljali tudi na bojnem praporu. Iz bojnih praporov so se kasneje razvili 
grbi.   Od kod izraz Slovenci?  Izraz Karantanci je 
preko 700 let, tudi po razpadu države na pokrajine označeval slovansko ljudstvo 
med Alpami in Jadranom. Po razpadu države je plemstvo in nato ljudstvo počasi 
začelo uporabljati pokrajinske izraze tudi za ime naroda. Izraz Slovenci za naš 
narod obstajata komaj slabih 200 let! Danes si je pravzaprav težko 
predstavljati, da so preporoditelji v začetku 19. stol. več kot desetletje 
iskali primeren izraz za naš narod, ki bi nedvoumno in preko pokrajinskih meja 
označeval narod slovanskega rodu med Dravo in Jadranom. Takrat so bili v uporabi 
izrazi Kranjci, Štajerci, Korošci. Nemci pa so nas enotno označevali kot 
staroselski narod z imenom Vendi ali Vindi.   Ko je Linhart konec 18. stol. iskal 
skupno označbo za naš narod, si je na podlagi zgodovinskih iztočnic prizadeval, 
da bi se kot skupno ime tega naroda uporabljal izraz Karantanci. Tudi Kopitar je 
večkrat izrazil simpatije za karantanski naziv. Do odločilnega preobrata pride 
med leti 1802 in 1812, ko začnejo Vodnik, Primc in tudi Kopitar za naš narod 
prvič uporabljati izraz Slovenec, slovenski za vse Slovence, tudi Kranjce. V tem 
času nastane tudi izraz Slovenija, izrazi Karantanija, Karantanci, karantanski 
pa počasi ponovno potonejo v pozabo.
Več o 
tem... |  
|  |  
| 
| V zgodovini je bil panter 
zaščitnik samostojnosti Slovencev |  |  |  |  
|     |  
| Leta 745 se je Karantanija kot samostojna država s 
svojim pravom (consuetuto Sclavorum) v realnosti takratnega časa pridružila 
katoliški naddržavni tvorbi Frankovskega kraljestva (kasneje Sveto rimsko 
cesarstvo), katere poglavitni namen je bilo širiti krščansko vero. Karantanci 
nismo bili nikdar podložni Nemcem kot to prikazuje velikonemško ideološko 
zgodovinopisje ter kasneje vsejugoslovanska ideja o enem narodu. Sploh pa se je 
nemški jezik razvil mnogo kasneje. Mi smo se leta 745 bili prisiljeni pridružili 
Evropi krščanskih narodov, a nismo izgubili samostojnosti pač pa pogansko vero.   Pred 1259 leti smo Slovenci sprejeli krščanske norme, s 
1.5.2004 bomo pod "nadoblastjo" Bruslja sprejeli evropske norme. Danes 
pa te nadoblasti ne čutimo kot prevlado Germanov ali Romanov nad Slovenci, saj smo 
žive priče sedanjih dogodkov. A ostaja grenko dejstvo, da bomo pravno in 
dejansko mnogo bolj podložni Bruslju, kot smo bili v 8. stoletju v okviru 
Frankovskega kraljestva.   V državni zvezi 4 germanskih držav in 1 slovenske je 
pač prihajalo tudi do mešanja plemstva, porok, prič in botrov, ki so otroka 
večinoma krstili z nemškim imenom. Razni nemški priimki plemičev ne dokazujejo, 
da so nam vladali Nemci, pač pa večinoma Slovenci nemških imen in priimkov. 
Dejstvo je tudi, da je v 12. stol. na tem področju nemščina kot pisni in knjižni  
jezik začela izpodrivati latinščino. Kdo si upa danes trditi, da so tisti, ki so 
uporabljali latinščino bili podložni Latinom!? Takratni pisni viri ne 
izpričujejo podrejenosti, domišljija pač.    Tudi najvišji oblastniki nemških imen na slovenskem so 
dejansko večinoma bili Slovenci in so govorili slovensko in kot kaže so dali to 
vedeti tudi drugim. Vojvoda Bernard Spanheimski (domnevni Nemec) je 25. marca leta 1227 
priredil viteški turnir za viteze iz Češke in dežele karantanskega nasledstva 
(Lombardije, Furlanije, Koroške, Štajerske, Kranjske in Istre). Ulrik Liectensteinski 
vitez in pesnik iz zgornje Štajerske se je napravil v žensko preobleko v podobi 
Venere s krono. Številčno spremstvo preko sto uglednih vitezov Koroške dežele je 
Ulrika pričakalo v Rožu pred Beljakom in ko so spregledali njegovo šalo so v en 
glas zagrmeli pozdrav v Slovenščini, deželni govorici; "Buge vas primi kralva 
Venus". Danes bi zapisali "Bog vas prejmi kraljica Venera".   Ulrik Liectensteinski je v svojem epu ta pozdrav 
dobesedno zapisal s črkami "... buge waz primi gralva Venus" Ulrik je dokaj 
dobro razumel slovensko, govoril in pisal pa je večinoma le nemško.V tem času je 
bilo v deželo Štajersko priseljeno že okrog 2 % Nemcev, nadaljnjih 9 % Slovencev 
pa je govorilo tudi nemško. Prav v uradnem pisnem jeziku gradov in mest je 
potrebno iskati razlog za postopno germanizacijo, ki so jo v poznem srednjem 
veku največ širili prav že germanizirani Slovenci in redki nemški doseljenci.  |  
|     |  
| 
| Karantanija leta 597 |  |  |  |  
| 
  
  |  
| Napredno karantansko pravo je edino v takratni Evropi 
priznavalo nasledstvo po ženski strani, zato smo Slovenci nemškega plemiča 
poročenega s Slovenko sprejeli za svojega. Tujih oblastnikov Karantanci nismo 
sprejemali, kar smo potrjevali ali zavračali ob knežjem kamnu v slovenskem 
jeziku in to ni bila nikakršna maškarada pač pa neke vrste parlament. Kakšno 
oblast predstavlja takratni parlament priča primer, ko je cesar želel izbrati 
karantanskega vladarja, ki pa ga Karantanci nismo potrdili na knežjem kamnu, ker 
je bil dejansko tujec, Nemec. Ko je želel prevzeti oblast, ga je karantanska 
vojska že na meji države Karantanije nagnala nazaj in cesar proti temu ni mogel 
prav nič! Vse karantanske vladarje so morali po karantanskem pravu potrditi 
predstavniki ljudstva z ustoličevanjem na knežjem kamnu v slovenskem jeziku vse 
do leta 1414. Do leta 1651 je potekalo zapriseganje vladarju na vojvodskem stolu 
v slovenščini, nato pa do 1728 v deželni hiši v Celovcu. Prav ustoličevanje je 
dalo navdih Thomasu Jeffersonu pri sestavi prve demokratične ustave ZDA.   Karantanija je bila slovenska državna in vojaška 
tvorba, od leta 1180 pa so jo nasledile razne pokrajine. Nazadnje so bile to 
pokrajine Koroška, Štajerska, Kranjska, Istra, Trst, Goriška in "Panonija" kot 
prispodoba za nekdanji pokrajino Panonijo, danes pa panonsko Slovenijo. 
Pokrajine so v slovenskem zgodovinskem spominu močno zasidrane. Slovenci, 
Karantanci smo se že od nekdaj delili na pokrajine. Tudi v Karantaniji so imeli 
določeno veljavo in oblast pokrajinski knezi, ki so bili na državnem nivoju 
drugi nivo oblasti. Ena od teh pokrajin Lobija[1] oz. rimski Latobicus, 
(danes Dolenjska in Bela 
krajina) si je izborila samostojnost že leta 555. Sicer pa so imeli Lobjani že 
dolgo pred prihodom Rimljanov zelo razvito trgovino, steklarstvo, umetnost, obrt in 
gospodarstvo nasploh ter so se čutili dovolj močne, da se po propadu cesarstva sami, brez karantanske 
vojske ubranijo barbarov.   Krščanstvo  Karantanci so, čeprav uradno še pod tujo oblastjo, že 
leta 566 začeli pritiskati na kristjane, ostalino okupatorskega rimskega 
cesarstva. Najprej z grožnjami in z nagajanjem, proti koncu stoletja tudi na silo, z rušenjem in požigom mest in 
cerkva. Dunajskim (70% kristjanov) in obdonavskim kristjanom so odstopili svoje 
ozemlje v okolici Solnograda in v dolini Zalce južno od mesta ter jih tiste, ki 
se niso odrekli krščanstvu s silo pregnali do leta 582. Podobno je bilo okrog 
mest Petovio (Ptuj), Celia (Cele), Emona (Lublana) in drugih manjših naselij, a 
tod je bila situacija krščanstva drugačna, saj je bilo krščanstvo omejeno le na 
ožje mestne predele in je bilo mogoče s krščanstvom hitro opraviti že z 
rušenjem, požigi in pregonom kristjanov proti Ogleju. To pa se ni zgodilo 
naenkrat, pač pa so se kristjani z zamikom nekaj let selili iz vzhoda proti 
mestom na zahodu, ki jih Karantanci še niso porušili. Do leta 597 kristjanov na 
ozemlju takratne Karantanije (glej sliko zgoraj) ni več bilo. V Lobiji pa je 
bila situacija popolnoma drugačna. Za razliko od drugih predelov, je bilo tod 
krščanstvo razširjeno enakomerno po celi, v ogromni večini slovenski pokrajini 
in požig posameznih mest in cerkva ne bi zadostoval. Leta 598 so Karantanci 
dotlej samostojno pokrajino upravno priključili Karantaniji in prepovedali 
krščanstvo. Lobjanci so krščanstvo odtlej tajili, niso pa se mu odrekli. Ker je 
bilo v pokrajini od začetnih 14% kristjanov (l. 555) do leta 630 že preko 50% 
kristjanov, Karantanci niso več le od zunaj opazovali upravljanje pokrajine, pač 
pa so aktivno začeli preganjati kristjane in do leta 680 pregnali še zadnje, ki 
se niso hoteli vrniti k tradicionalni veri Karantancev. Lobija je zaradi 
množičnega krščanstva utrpela tudi bistveno opaznejše demografsko opustošenje. 
Lobijsko opustošenje je bilo vendarle le bleda slika tistega na Dunaju, kjer so 
kasneje vrzel praznine zapolnili Bavarci.    Germanizacija  Izgon kristjanov je imel dolgoročno pogubne učinke na 
slovenskost današnje Avstrije, saj se je bavarski dialekt začel polagoma širiti 
proti jugu do Alp, tako da se je slovenščina ohranila le v deželah južno od Alp. 
Tako imenovane notranjeavstrijske dežele so bile do 18. stol. v ogromni večini 
še slovenske, nato pa so začeli z reformami in šolstvom širiti nemščino iz mest 
tudi na deželo. V praktično 150 letih je bila celotna zgornja Štajerska 
ponemčena. Pred 18. stol. se je na splošno pisalo le na dvoru in v mestih, a 
knjižna pisava Slovencev je bila izključno nemščina in tako je bilo še vse do 
srede 19. stol. Pisni viri oblikovani v nemščini, pa krasno prekrijejo dejansko 
stanje običajnega govornega jezika v notranjeavstrijskih deželah. Pogovorni 
jezik v mestih, predvsem med izobraženci (literatura je bila nemška in delno 
latinska) je bil največkrat nemški. Ko so na cesarski ukaz začeli popisovati 
prebivalstvo, je bil nemški jezik celotne Avstrije še v manjšini. A popisovali 
niso materinega jezika, pač pa zelo zvito, pogovorni jezik, ki je bil, kot smo 
že ugotovili v mestih večinoma nemški. Tisti Slovenci, ki so bili v mestih so že 
itak znali zaradi potreb po vsakodnevni komunikaciji tudi nemško, deželani pa se 
se, da so jih razumeli, tudi za silo par besed naučili nemško, da so lahko 
opravili, po kar so prišli v mesto. Takega Slovenca so zato  šteli kar v krog 
nemškega pogovornega jezika, kar je dalo popolnoma napačno sliko o narodnosti 
sestavi Avstrije.   Za tiste, ki so prežeti z staro zgodovinsko vednostjo, 
ki jo je pisala velikonemška ideologija, naše zgodovinopisje pa gradilo na 
njenih temeljih, bo morda težko težko doumeti vsebino teh strani. Je pa danes v 
Sloveniji in Evropi že toliko novih zgodovinskih spoznanj, da je relativno lahko 
priti do pravilne informacije. Razumljivo je, da na teh straneh ni mogoče in ni 
smiselno poglobljeno ter na široko obravnavati zgoraj opisanega, ker bi bilo to 
mogoče le na račun enostavnosti in preglednosti.   
(1) Ime Lobija izvira iz značilne oblike pokrajine, ki je 
polna značilnih hribčkov. Če ima tak hribček točno določeno zaobljeno obliko s 
strmim vznožjem, so ga poimenovali Lob ali Lub (na dolenjskem še danes ni vedno 
očitna glasovna razlika med o in u). Dolenjska je tudi danes poznana po svojih 
številnih hribčkih, lobih. Od tod izvira ime pokrajine Lobija, njeni prebivalci 
pa so Lobjani. Ime nima neposredne zveze z Lubjano oz. Lublano, razen po istem 
izvoru imena. |  
|     |  
| Grb |  
|  |  
| 
 |  
|  |  
| Slovenci so barve svoje zastave, tako pravijo, izbrali 
iz grba dežele Kranjske. Osnovna veksiološka pravila pri tem niso bila 
upoštevana. Kakorkoli Slovenija ni Kranjska! Je mnogo širši pojem kot 
Kranjska, ki je le ena od dežel v katerih smo Slovenci živeli po razpadu 
Karantanije po uvedbi novega družbenega reda. Fevdalizem je prinesel nove 
ozemeljske enote katere so sčasoma privzele tudi vsaka svoje barve in simbole. 
Tako smo bili Slovenci razdeljeni med različne barve in grbe, svoje pa sta 
naredili še germanizacija in italijanizacija, tako da smo v začetku 20. stol. 
vse dežele razen Kranjske, delili z večinoma raznarodelim slovenskim življem in 
tako izgubili izvirno pravico do grbov teh dežel.    Iz Kranjske in razdeljenih dežel s slovenskim 
prebivalstvom je nastala nova enota Slovenija. Nova Slovenija pa svojega grba ni 
imela, zato smo si ga izmislili. Ker Slovenija ni Kranjska (barve), je 
pravilneje izbrati za naš grb simbol, ki je združeval vse Slovence na prostoru 
na katerem še vedno živimo. To pa je bil le karantanski panter, sicer do nedavna 
že nekoliko pozabljen, a edini skupni simbol. Drugi simbol, ki nas vse Slovence 
združuje pa je lipa. Barve si ni potrebno izmišljati, ni pa tudi pravično, da so 
barve vzete le iz grba dežele Kranjske. Najprimerneje bi bilo skleniti kompromis 
in vzeti tri barve iz grbov vseh tistih dežel, katere so nam pripadle. Zelo 
zastopane so:   modra (Kranjska, Goriška, Istra in Panonija) rumena (Kranjska, Koroška, Goriška, Istra in 
Panonija) zelena (Štajerska, ki predstavlja zajeten del 
ozemlja Slovenije)   kot alternativa pa: rdeča (Kranjska, Koroška, Štajerska, Goriška in Istra) bela (Kranjska, Koroška, Štajerska, Goriška in Panonija)     Panter je lep, miroljuben in krotak. Ko se naje, spi v 
votlini tri dni. Nato se zbudi in zarjove z močnim glasom, obenem pa okoli sebe 
spusti neizmerno sladek vonj, ki doseže vse živali. Le zmaj (prispodoba zla) se 
potuhne v svoji votlini. Vse druge živali (države) pa pridejo k panterju, ker 
jim je največji prijatelj. Panterju iz gobca šviga plamen (sladek vonj), ima 
rogove (znak razsvetljenja), ptičje kremplje namesto šap (znak čistosti) in 
levje tace (znak moči). Panter se v Karantaniji pojavlja že zelo zgodaj. Nad 
vhodom glavne stolne cerkve pri Gospej Sveti je bil vzidan v 8. stol. in tam 
stoji še danes. V vojvodini Karantaniji je bil panter bojni znak slovenske 
vojske. Grb pa je nastal iz bojnega znaka. Politični izvor panterja je nedvomno 
karantanski oz. slovenski. Modri panter na grbu je prilagojen današnji rabi, saj 
nam je modra barva mnogo bližja kot črna. Modra je poleg zelene barva Slovencev. 
Predstavlja modrost, poglobljen in umirjen odnos do sveta, taktno moč in duhovno 
odprtost.   |  
|   |  
| 
 |  
|       |  
| Lipov list |  
|   Lipov list predstavlja lipovo drevo, ki je za Slovence 
sveto. Lipa sredi vasi je bila središče vsega političnega in kulturnega 
življenja. V času turških vpadov, so zasadili lipo tam, kjer so Turke premagali 
(drevo zmage). Ljudsko izročilo postavlja lipo na osrednje mesto, z njo so 
povezani kralj Matjaž, Martin Krpan… V Karantaniji je prvič upodobljeno lipovo 
drevo že v 10. stol. Znamenje lipe, ki je stara dediščina Karantanije pa se 
skozi zgodovino in ideologijo vse do danes ni izbrisala. V grbu sedem povezanih 
lipovih listov predstavlja sedem pokrajin Slovenije. Opaziti je dve med seboj 
prekrižani liniji listov (drevo življenja). Zelena barva lipovih listov 
predstavlja obilje, življenje in rast. |  
|     |  
|    
 |  
|       |  
| Zlato |  
|   Zlata barva ščita predstavlja Triglav, ki ni le 
najvišja gora Slovenije, pač pa njegov pomen sega še v pred krščansko obdobje 
Karantanije. Triglav je božanstvo, je gora bogov in vesoljstva, je zlata gora. 
Predstavlja sonce, toploto, veličino, bogastvo in moč. |  
|       |  
| 
 |  
|       |  
| Rreče |  
|   Rdeča barva predstavlja vojaško moč, bojevitost in 
pripravljenost na obrambo v spopadu z zmajem (zlom). |  
|     |  
| 
 |  
|       |  
| Zastava |  
|   Barve zastave so prevzete iz treh najbolj zastopanih 
barv grba. Od zgoraj navzdol si sledijo v zaporedju; modra, rumena, zelena. 
Zastava je izdelana v razmerju 1:2. Vse barve zavzemajo enako površino zastave. 
Zastave, ki so daljše ohranijo osnovni lik Triglava v istem razmerju, preostanek 
dolžine pa potekajo po treh vzporednih, enako širokih poljih. Naklon najvišjega 
vrha v zastavi oklepa kot 28,64° x 100 = 2864 (nadmorska višina Triglava v 
metrih). Razlika v višini med vrhoma je 5,95-ti del x 100 = 595 (letnica prve 
pisne omembe prve slovenske države Karantanije). Razdalja med nižjim vrhom in 
vznožjem obeh vrhov je 14,14 x 100 = 1414 (letnica zadnjega ustoličevanja knezov 
na Knežjem kamnu). Razdalja med višjim vrhom in vznožjem obeh vrhov je 19,91 x 
100 = 1991 (letnica ustanovitve samostojne Slovenije, naslednice Karantanije). |  
|     |  
|  |  
| 
                           
 
naroči zastavo     |  
| © PROMIN d.o.o.  -  slike in vsebina so last 
podjetja |  nazaj 
|  |  
|  |  
| 
Stran je bila nazadnje spremenjena
11.01.2023 |  
|  |  
|  |  |  |  |